Internet 2024-05-04
2

Polacy na Vinted kupują dłużej niż na Allegro i Aliexpress. 14 mln korzysta z Temu

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Wśród platform e-commerce zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Allegro, które w marcu zbliżyło się do pułapu 20 mln użytkowników. Natomiast więcej czasu internauci spędzają średnio na Vinted. Tak jak Allegro na ponad godzinę każdego użytkownika przyciągnął także Aliexpress.

Allegro w marcu br. odwiedziło 19,85 mln użytkowników, czyli 66,68 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio godzinę, 41 minut i 21 sekund. To wyniki tylko głównej platformy Allegro, bez działającego od kilku lat Allegro Lokalnie (tylko tam oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych), które jest poza czołową dziesiątką kategorii e-commerce.

CZYTAJ TEŻ: Allegro będzie dłużej sprawdzać oferty

Po kilkanaście mln odwiedzających mają jeszcze azjatyckie Temu i serwis sieci elektromarketów Media Expert. Pierwsza zanotowała w marcu 14,09 mln użytkowników, 35 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez każdego oraz 47,48 proc. zasięgu, a druga - 11,72 mln użytkowników, 6 minut i 9 sekund średniego czasu oraz 39,48 proc. zasięgu.

Na nieco krócej niż Allegro przyciągał polskich odwiedzających Aliexpress. Każdy z 9,84 mln internautów (co dało 33,17 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie godzinę, 21 minut i 45 sekund. Liderem w tej kategorii jest natomiast odzieżowe Vinted - 6,23 mln internautów (21 proc. zasięgu) spędziło na platformie średnio po 2 godziny, minutę i 35 sekund.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W czołowej dziesiątce oprócz Temu, Aliexpress i Vinted są jeszcze dwie zagraniczne platformy. Odzieżowy Shein zanotował 6,7 mln użytkowników, 28 minut i 34 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 22,57 proc. zasięgu, a Amazon - 6,25 mln użytkowników, 5 minut i 6 sekund średniego czasu oraz 21,08 proc. zasięgu.

Z kolei sieci handlowe mające też wiele sklepów stacjonarnych poza Media Express reprezentują Empik i Rossmann. Platformę internetową tego pierwszego odwiedziło 7,85 mln internautów (26,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i sekundę, zaś witryna tej drugiej sieci przyciągnęła 7,05 mln internautów (23,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 7 minut i 11 sekund.

Z Erli skorzystało natomiast 6,64 mln użytkowników (22,36 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 22 sekundy.

Miesiąc do miesiąca wszystkie witryny osiągnęły wzrosty liczby użytkowników, czego częściowa przyczyna jest oczywista: marzec miał w tym roku dwa dni więcej od lutego.

Na Allegro liczba internautów zwiększyła się o 1,64 mln (czyli 9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 minut i 3 sekundy (13,7 proc.). W efekcie mocno wzrosła jego przewaga zasięgowa nad kolejnymi platformami.

Temu zanotowało wzrost o 398,7 tys. użytkowników (2,9 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 59 sekund (2,7 proc.). Zbliżyło się do swoich rekordowych jak dotąd wyników zanotowanych w styczniu br.: 14,92 mln odwiedzających oraz 36 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego.

CZYTAJ TEŻ: Większość Polaków nie słyszała o nowych zasadach handlu w internecie

E-sklep Media Expert zyskał 278,8 tys. użytkowników (2,4 proc.), notując identyczny przeciętny czas korzystania jak przed miesiącem, a Aliexpress - 899,4 tys. internautów (10,1 proc.) oraz 5 minut i 56 sekund średniego czasu (7,8 proc.).

Empik osiągnął wzrost o 420,1 tys. odwiedzających (5,6 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (20,3 proc.), Rossmann - o 233,3 tys. internautów (3,4 proc.) i 50 sekund średniego czasu (13,1 proc.), Erli - o 196,5 tys. użytkowników (3,1 proc.) oraz 2 minuty i 34 sekundy przeciętnego czasu (44,2 proc.), zaś Vinted - 180,6 tys. użytkowników (3 proc.) oraz 22 minuty i 16 sekund średniego czasu (22,4 proc.).

Na Shein liczba internautów zwiększyła się o 279,9 tys. (4,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 13 sekund (7,2 proc.). Natomiast Amazon zyskał 380,4 tys. użytkowników (6,5 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 14 sekund (19,5 proc.).

Autor: Tomasz Wojtas

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas